PRANTÉ

Tiramisu – tojás nélkül

Posted in Egyéb by Merci on július 2, 2008

A tiramisuval úgy vagyok, hogy időnként – túl gyakran :) – megkívánom és akkor futás beszerezni a hozzávalókat, amiket biztonsági okokból nem tartok itthon. Most is így jártam és nem álltam ellen, mert nem szoktam és tényleg, nagyon finom, pedig volt olyan is, hogy azt hittem, ez a süti pont a tojástól olyan amilyen. Most is ez a helyzet, csak most tojás nélkülit csináltam, ami pont attól olyan, amilyen :)

Tiramisu

25 dkg mascarpone
2,5 dl tejszínhab
2 löttyintés vaníliakivonat
10 dkg porcukor
1 ek citromlé
4 dl jó erős presszókávé
kb 25 db babapiskóta
kakaópor a tetejére

Lefőzöm a kávét és félreteszem hűlni. Felverem a tejszínt. A mascarponét összekeverem 1 löttyintés vaníliakivonattal, porcukorral, citromlével majd beleforgatom a tejszínhabot. A kávéba is löttyintek egy kis vaníliakivonatot és a babapiskótákat egyenként belemártom, hogy jól megszívják magukat. Van nekem egy 9×9 centis 8 cm magas edényem, annak az aljára lefektetek egy sor babapiskótát jó szorosan egymás mellé. Rá a krém harmada, aztán megint babapiskóta, de most 90 fokkal elforgatva, rá a maradék krém fele és a maradék babapiskóta (elforgatva) tetejére a maradék krém. Hűtőbe megy fél napra, aztán tálaláskor kap kakaóport. Jó sokat :)

Tagged with:

4 hozzászólás

Subscribe to comments with RSS.

  1. Rusticana said, on november 11, 2008 at 8:44 du.

    Azóta csinálom MINDIG tojás nélkül ezt az olasz desszertet, mióta egy nyári napon megülte a gyomromat. Azt hiszem (akkor döntöttem is a tojás sorsáról) a meleg nem tesz jót a tojásnak! Ez már idestova 10 éve volt, és meg kell mondanom, semmi különbséget nem találok a tojásos eredeti verzióhoz képest a tojástalan Tiramisú-ban.
    Ha gondolod, egyszer (nem vagyok rendszeres gasztroblog-olvasó!) megírhatom azt ahog én készítem a Tiramisú-t.
    Tetszik a blog, már amennyit így átabotában olvastam belőle! Majd még visszanézek!
    Üdv: Rusticana(a Cavalleria mellől)

  2. Merci said, on november 12, 2008 at 9:59 de.

    Szia! Nagyon megköszönném! Mostanában mindig máshogy készült a tiramisu: mindig tojás nélkül, de volt, hogy piskóta nélkül :) Én mindenhogy szeretem, de a család még nem találtam meg a kedvencét, úgyhogy mindenki kedvenc receptjét örömmel próbálom ki!

  3. Syl said, on június 23, 2009 at 1:41 du.

    Ez is tartalmaz tojást, még pedig a babapiskóta miatt.

  4. Merci said, on július 1, 2009 at 9:57 de.

    nem hangsúlyoztam ki, de ez itt arra volt csak kihegyezve, hogy nyers tojás ne legyen a krémben


MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT!

Követés

Értesítést küldünk minden új bejegyzésről a megadott e-mail címre.

